Basics 3: Common sense is crucial when designing commercial areas

Basics 3: Common sense is crucial when designing commercial areas

It is obvious, but it is also often overlooked or unintentionally dismissed… and it is at that specific time that someone finds the wrong products in the wrong shelves or selling points…How many times do we wriggle along the aisles searching for a product and ending up asking for help?

It’s all about common sense,  and as a “sense”, it could be added to the other five (see. Basics 2) who are employed in order to create ideal conditions for purchase. The absence or presence of common sense in product grouping and displaying is always tangible to potential customers, even though they don’t realize it at that time.

It is therefore merely «rational authority» thinking of how important are assortment decisions in shelf space management. Products of similar function should be put together or close to each other when the criterion is the end use. Always group your products in basic general categories and make logical transitions from one category to another…

Θεωρείται αυτονόητη, όμως πολύ συχνά παραβλέπεται ή άθελα δεν εφαρμόζεται…και τότε είναι που συναντάμε τα λάθος προϊόντα στα λάθος ράφια ή σημεία στο χώρο…Πόσες φορές δεν στριφογυρίζουμε στους διαδρόμους ψάχνοντας κάποιο προϊόν και καταλήγοντας στο τέλος να ζητήσουμε βοήθεια;

Είναι η Λ ο γ ι κ ή, και αν είναι αίσθηση, τότε θα μπορούσε να προστεθεί στις υπόλοιπες πέντε (βλ. Basics 2) που επιστρατεύονται με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκών συγκυριών για αγορά. Η απουσία ή η παρουσία της στη διάταξη και την προβολή των προϊόντων είναι πάντα αισθητή στον υποψήφιο πελάτη, ακόμη και αν δεν το συνειδητοποιεί τη δεδομένη στιγμή.

Δεν αποτελεί λοιπόν παρά «λογική αρχή»  η ο μ α δ ο π ο ί η σ η  των προϊόντων στον εμπορικό χώρο. Έτσι, κοινής συνομοταξίας και όμοιας χρήσης προϊόντα τοποθετούνται μαζί ή/και κοντά αν κατηγοριοποιείτε με κριτήριο τη λειτουργία ή την ανάγκη που καλύπτουν. Χωρίστε λοιπόν αρχικά τα προϊόντα σας σε  γ ε ν ι κ έ ς   κ α τ η γ ο ρ ί ε ς  και προσέξτε οι μεταβάσεις από τη μια κατηγορία στην άλλη να έχουν Λογική. 

copyright © athinavitrina

facebooktwittergoogle_pluspinterest
About athinavitrina

"When not doing visual merchandising, i love talking about it, focusing on it around the city of Athens and around the world, as this is another way to boost my creativity and share my visual experiences."