Ως προς το τι είναι το Visual Merchandising είναι αξεπέραστος ο ορισμός που δίνει ο Tony Morgan στο βιβλίο του Visual Merchandising: Window and in-store displays for retail: “Εάν έχετε διακόψει την πορεία σας στο πεζοδρόμιο χαζεύοντας μια έντεχνα στημένη βιτρίνα, εάν σας απέσπασε την προσοχή ένα “συγκεκριμένο” προϊόν διασχίζοντας ένα κατάστημα… τότε σας αποπροσανατόλισε το visual merchandising.
Εάν καταλήξατε στο ταμείο διακόπτοντας την πορεία σας στο πεζοδρόμιο ή εντός του καταστήματος, τότε υποκύψατε στο μεγαλείο του.”
Το Visual merchandising είναι “η τέχνη της προβολής προϊόντων” σε εμπορικούς χώρους (από τη βιτρίνα μέχρι και το ταμείο), αποσκοπεί όμως στις πωλήσεις, στην προσέλκυση πελατών και τη δημιουργία ενδιαφέροντος για αγορά και όχι στην “τέχνη για την τέχνη”. Βρίσκει εφαρμογή στη βιτρίνα, στο ράφι, στη διάταξη και ομαδοποίηση των προϊόντων στην κάτοψη με σκοπό την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη παραμονή των καταναλωτών στον εμπορικό χώρο και τις περισσότερες δυνατές αγορές.
Αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα προβολής που ικανοποιεί τις ανάγκες των επισκεπτών πελατών και ταυτόχρονα είναι απολύτως σύμφωνο με την εκάστοτε εταιρική ταυτότητα. Για τον visual merchandiser οδηγός είναι το προϊόν, ο άνθρωπος-καταναλωτής (τόσο τα γενικά ανατομικά μας χαρακτηριστικά όσο και η καταναλωτική μας συμπεριφορά με όρους ψυχολογίας) αλλά και η ταυτότητα του χώρου στον οποίο εφαρμόζεται.
Εν τέλει, αρχές design, η γνώση του καταναλωτικού κοινού, αλλά και η βαθιά γνώση του Brand, συνεργάζονται με τρόπο που σκοπό έχει να δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα που εμπνέει τις αγορές, να προσφέρει μια μοναδική καταναλωτική εμπειρία. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό έως απαραίτητο εργαλείο στα χέρια όσων διαθέτουν κάποιον εμπορικό χώρο. Όσο πολύπλοκο κι αν ακούγεται στο σύνολό του, δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόσει κανείς μικρά και σταδιακά βήματα που θα τον οδηγήσουν σίγουρα στην εμπορική επιτυχία.
Tο spitikaidiakosmisi.gr, o δυναμικός ιστοχώρος για το design (τέχνη, διακόσμηση, τεχνολογία, αρχιτεκτονική) φιλοξενεί άρθρο μας, με τίτλο “Η δύναμη του visual merchandising”. Δείτε το εδώ.
και εδώ/here