It is essential that the color and style we select for our commercial space align with the products we offer and their key characteristics (see also). This is how one cultivates one’s identity that serves as the foundation for reaching the appropriate audience, thereby preventing the occurrence of the wrong message being directed at the wrong consumer.
As an enthusiast of natural solutions, I once chose to enter a store with green as the predominant color – extending from the window to the back of the store – adorned with lovely foliage and tree trunks, along with wooden furniture and shelves. The message was unmistakable.The products are plant-based/natural.
In search of the connection to the green environment that housed the products, I inquired, “do your fragrances have a plant base?” – “No, they are standard, lacking anything distinctive in their base, like all colognes”. Thus, there was no plant or natural origin, even in part.
This represented a “classic case of failure”, “costly” in terms of time for the consumer, as well as time and money for the retailer. In this instance, a corporate identity rooted in greenery and nature imagery, coupled with an eco-friendly design of the space, fostered plausible associations in my mind as a consumer.
Με βασικό χρώμα το πράσινο -από τη βιτρίνα μέχρι το πίσω μέρος του καταστήματος- γραφιστικά με όμορφες φυλλωσιές και κορμούς δέντρων, με ξύλινα έπιπλα και ράφια το μήνυμα έμοιαζε ξεκάθαρο. “Τα προϊόντα είναι φυτικά/φυσικά”. Ως θιασώτης λοιπόν των «φυσικών λύσεων» αποφάσισα να εισέλθω στο κατάστημα και αναζητώντας τη σύνδεση με το «πράσινο περιβάλλον» που φιλοξενούσε το προϊόν ρώτησα: “τα αρώματά σας έχουν κάποια φυτική βάση;” -«Όχι, είναι κανονικά, δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο στη βάση τους, όπως όλες οι κολώνιες». Δεν υπήρχε λοιπόν φυτική/φυσική προέλευση έστω και εν μέρει..
Επρόκειτο για «κλασική περίπτωση βλάβης», «δαπανηρής» σε χρόνο για τον καταναλωτή, σε χρόνο και σε χρήμα για τον έμπορο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μια εταιρική ταυτότητα βασισμένη στο πράσινο και σε απεικονίσεις της φύσης, σε συνδυασμό με μια eco-friendly διαμόρφωση του χώρου, δημιούργησε εύλογους συνειρμούς και συσχετίσεις στο μυαλό μου ως καταναλωτή.
Είναι λοιπόν πάνω απ’ όλα Λογική (βλ.Basics 3) οποιοδήποτε χρώμα και στυλ διαλέξουμε για τον εμπορικό μας χώρο, να ταιριάζει με τα προϊόντα που εμπορευόμαστε και τα βασικά τους χαρακτηριστικά. . .με το ε ί ν α ι τους. Έτσι διαμορφώνει κανείς την τ α υ τ ό τ η τ ά του και βάση αυτής θ’απευθυνθεί στο κατάλληλο κοινό, αποφεύγοντας το φαινόμενο το λάθος μήνυμα να πηγαίνει στον λάθος καταναλωτή…