Η ανάγκη για τη διαμόρφωση της βιτρίνας έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα

Η ανάγκη για τη διαμόρφωση της βιτρίνας έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα

Μα έχει ιστορία η βιτρίνα;…θα αναρωτηθείτε…και όχι άδικα. Κι όμως! Έχει τόση όση και η ανθρώπινη εμπορική δραστηριότητα…

Όλοι γνωρίζουμε πόσο καλοί έμποροι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες. Τη διαφορά όμως έκαναν οι Ρωμαίοι, που πρώτοι συνέλαβαν τη σημασία της βιτρίνας στην πώληση των αγαθών τους. Την έκθεση των προϊόντων τους συχνά συνόδευαν διαφημιστικές φράσεις όπως π.χ.: «Λουλούδια για εραστές», ενώ ο Σενέκας πρότεινε να αδειάσουν τα καταστήματα και να γεμίσουν οι βιτρίνες…!

Σίγουρα δεν προτείνεται κάτι τέτοιο σήμερα, δείχνει όμως την αξία που δίνονταν σε αυτό το εργαλείο προβολής ήδη στην αρχαιότητα. Σίγουρα λοιπόν δεν είναι τυχαίο ότι οι Ιταλοί παραμένουν μέχρι σήμερα τόσο καλοί έμποροι και τόσο καλοί designers. Οι Έλληνες είμαστε σίγουρα το πρώτο, γιατί όχι και το δεύτερο όταν πρόκειται για τη βιτρίνα..;

C.C. Fontanilla, A.I.B. Boubeta, Design Techniques for Window Dressing. A practical quide to methods, materials and procedures.

 

copyright © athinavitrina

facebooktwittergoogle_pluspinterest
About athinavitrina

"When not doing visual merchandising, i love talking about it, focusing on it around the city of Athens and around the world, as this is another way to boost my creativity and share my visual experiences."